söndag 15 maj 2011

Lilla sötnosen

Här sitter jag i soffan med lilla Tyra sovandes på en kudde mellan mig och datorn. Min älskade unge har lite sömn att ta igen. Halv sex i morse vaknade hon och var sedan vaken i stort sett hela tiden fram till halv två. Hon slumrade till under amningen men max tio minuter i taget sen slog hon upp sina blå (som för övrigt börjar mörkna nu). Hon har varit körig i magen hela förmiddagen och väldigt gasig så det var antagligen därför hon inte kunde komma till ro. Hon har dock inte skrikit alls utan mest stånkat och stönat. Jag har tyckt jättesynd om henne när hon inte kunnat somna och lite synd om mig själv också eftersom tuttarna knappt fick vila under de timmarna. Nu verkar det dock som om magen lugnat ner sig och hon har sovit gott mellan de senaste matstunderna.

Något annat som hände idag var att navelskrumpen lossnade. Den låg i blöjan när vi bytte i morse. Jag vet inte riktigt hur det ska se ut när den har lossnat men jag tror det är okej, det blöder inte i alla fall. Den ska i alla fall sparas :)

Idag tog jag också min första långpromenad sedan förlossningen. Vi gick inte så fort men vi var ute i en timme i alla fall. Jag fick dock lite ont i ryggen när vi nästan var hemma och nu känns det faktiskt som om jag fått lite träningsvärk i magen. Men det är ju bra! Jag har på denna veckan gått ner ca sju kilo sedan förlossningen. Hehe, sex av dem försvann till dagen efter.

Vi har också fyllt i papperna som ska skickas till skatteverket så så snart vi har skickat in dem kommer hon få sitt namn och inte bara vara baby Östensson i folkbokföringen. Namnen vi valt är Tyra Ewa Elisabet. Ewa efter Johans mamma och Elisabet eftersom både jag och min mamma heter det i andranamn.

Jaja, det var väl min dag i det stora hela. Jag är inne i bebisbubblan just nu och har inte fått någonting annat gjort den här veckan mer än att bara spendera tid med mina hjärtan.

1 kommentar:

  1. Så söt hon är! Det är härligt i bebisbubblan, Njut! Tips mot magont: bärsjal. Magmassage kan också vara skönt.

    SvaraRadera